2016. május 8., vasárnap

AZ ÉG FÖLDIG ÉR - ÍGY MI, FÖLDIEK: MIND AZ ÉGIG ÉRÜNK

Csukott szemmel végigsimítom magam mellett a lepedőt, de nem ütközik akadályba a kezem, elég a két sík, érdeklődés hiányában elmaradt a z-tengely; csak a jobbra-balra fordulások okozta apróbb gyűrődések futnak végig a hideg ujjaim alatt.

Te felkeltél, én tovább aludtam. Illetve nem is aludtam, nem is biztos, hogy szoktam aludni. Talán ezt is csak úgy hallucinálom, mint manapság annyi mindent, ahogy lárvák kelnek ki a pocsolyákból, ahogy habzó szájú kutyák futnak felém, ahogy súlyos hátizsákokat lendítve próbálnak eltalálni. Vagy talán minden van, ezek és az alfa-állapot is, de csak abban a világban, ami a perifériámba esik. Talán a párhuzamos idősíkokat igenis jól érzékeljük, csak meglesni nem lehet őket, mert ahogy odanézel, szétfoszlanak, tova ugranak.
Azt hiszem, a vonzás törvénye is csak egy párolgó idea: néha megsejtjük a jövőnket, mintha a moirák által font szöveten úgy látnánk át, ahogy a zoknink kopott sarkán átsejlik a rózsaszín bőrünk. Vagy csak bolyongunk fáradtan az erdőben, és néha rátalálunk a fatörzsekre mázolt jelekre, nem tudom, senki sem tudja, honnan tudhatnánk, miért is kéne tudnunk.

A tornacipőm talpa olyan hangot ad, mint amikor lerántom a ragtapaszt, nehéz a járás, a sok kiömlött sörtől részeg már a padló is. A lányok topban ugrálnak, a fiúk a pólójukkal törölgetik a homlokukat, rajtam hosszú ujjú van és pelerin, mégsincs melegem, de azért kimegyek az estébe, de a sálam csak lóg a földig, a kabátomat sem fogom össze. Nézem azt a vaskaput, ami áll a semmiben, valamilyen zsidó emlékhely, egy fiú át akar menni rajta, és nekem az az érzésem, hogy el fog tűnni, nem fog kijönni a másik oldalon, de persze a füvön landol, az italosdobozból sem löttyen ki egy csepp sem. Röhögnek a fiúk, a lányok unottan néznek hol előre, hol össze, én pedig mérföldes léptekkel haladok az autó felé.
Csak ne lépjen le senki a járdáról, kérem, és minden lámpaoszlopnál mosolyogva elmondom, hogy veszprém-spanyolország, veszprém-albánia, veszprém-mongólia, veszprém-jamaica.
Elgázolt sün a csatornafedő mellett.
Léket kaptam.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése