2014. január 1., szerda

4102





nem mondanám, hogy annyira megmozgatott az a gondolat, hogy véget ért 2013, és taszít az is, hogy most elvileg azt kellene éreznem, hogy kicserélődtem, hogy a világ tele van lehetőségekkel, hogy idén más lesz, idén jobb lesz, mert én már rég nem a naptár szerint élek, főleg amióta megállt a baglyos nyakórám, teljesen elvesztettem az időérzékemet, helyette egy fekete-fehér spirál közepében forgok, és várom, hogy elcsituljon ez az örvénylő feszültség.

szabályosan vonultam az éjszaka homályos aszfaltján, bal könyökömmel végigkövettem a tömött sövényoszlopot, előre áhítoztam a zombiemért, hallgattam a cipősarkam riadt visszhangját, és tudtam, hogy mindezek ellenére boldog vagyok, áttáncolok a másnapba, és biztos, hogy boldog leszek. mentem, sőt, loholtam, előreszegeztem a tekintetemet, de minden fél percben hátra kellett fordulnom, mert követett az árnyékom.

nem hittem volna, hogy ilyen nehéz engedni magamnak, hogy boldog legyek, és hogy szeressenek. ha nem én lennék, és a bejegyzéseket olvasnám, akkor úgy képzelném el magam, mint egy női poe-t, akinek a vállán mindig ott ül egy fekete holló, vagy minimum egy sötét esőfelhő lebeg glóriaként a feje fölött. pedig nem.

nem merem tovább olvasni az üvegburát, mert olyan érzésem van, hogy rólam írták, ami nevetségesen és nagyképűen hangzik, de amikor elértem a szomorúfűzhöz, nem bírtam elviselni, és összecsaptam a könyvet. nem is tudom, hogy annak idején mi állított meg, de most már úgy fogom folytatni, hogy ez is lehettem volna. úgyis tele van az életem egy sor "mi lett volna ha"-val.

lázár ervinről beszélgettünk, és hogy mi sem bánnánk, ha néha mellénk ülne a Szomorúság, bár nálam már teljesen kiülte a székét. nem rossz dolog a szomorúság és a magány. utálom, hogy minden kategorizálva és cimkézve van. ez jó, ez rossz. pedig ilyen nincs. nincsnincsnincs.

aki az emberek lelkével akar foglalkozni, annak kegyetlennek kell lennie.
beszélnem kell magamról, különben a gondolatok bezoárként összeállnak, és kisodornak a spirál közepéből.
más nem tudhatja az igazságot.
nem élhetek biztonságban.
nem élhetek.
nem.

d e h o g y n e m
 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése