2013. január 14., hétfő

van, amit még én sem gondoltam komolyan

"Kovaljov törvényszéki ülnök orra mindennap pontosan három órakor végig szokott sétálni a Nyevszkij Proszpekten."

...kapta tőlem kristóf hajnali egykor esemesben.
ha ti kapnátok ilyet, semmiképpen se kérdezzétek meg, hogy: "nem akarok személyeskedni... de mégis MIÉRT?!", mert az szörnyen hervasztó.
az is hervasztó (ó, holden), hogy fél órán át válogattam a tökéletes idézetet és ő még csak nem is volt kíváncsi a többi kimaradt lehetőségre:

1.) estére való tekintettel:
"Úgy szúrt a szépség
és úgy fájt a bánat,
hogy futni kellett,
ki az éjszakának." 
(Kosztolányi)

"Vagy tán ön nincs egyedül éjszakánként? Ki tudja, nem jár-e önhöz az a sáros, kormos arcú alak a bergyanszki lámpavasról?"
(Bulgakov)


2.) komolykodóan aranyos:
"Az a darab, amit kikanyarítunk magunknak az élet nagy sajtjából, lehet sósabb vagy lyukacsosabb másénál. De azért csak sajt marad."

"és most már azt hiszem, hogy nincs igazság,
már azt, hogy minden kép és költemény,
azt, hogy Dsuang Dszi álmodja a lepkét,
a lepke őt és mindhármunkat én"
(Szabó Lőrinc)

"Az idő lassan elszivárog,
nem lógok a mesék tején,
hörpintek valódi világot,
habzó éggel a tetején."
(József Attila)

"Az élet túl rövid ahhoz, hogy vaníliafagylaltot együnk és unalmas férfiakkal táncoljunk."

"Senki nem mondhatja azt, hogy senki, anélkül, hogy valaki ne lenne. Aki senkit mond, annak valakinek kell lennie."
(Milne)

"Magánál a szemhatárt mindig a végtelen zárja le."
(Agatha Christie)

"Ha az ember nem tudja, mit akar, könnyne úgy végzi, ahogy sohasem akarta."
(Chuck Palahniuk)

"- Remélem eljutsz oda, ahova igyekszel és boldog leszel.
- Én mindig boldog vagyok és mindig igyekszem valamerre."
(Kerouac)

"Nem szabad pirulni. Semmit sem szabad szégyellni. Csillag és szemét a sorsunk."
(Kosztolányi)
 

3.) wétéeff:
"Hogy engedném én meg egy levágott orrnak, hogy itt feküdjék a szobámba? Te összetöpörödött kétszersült!"
(Gogol)

"Az emberek azt hiszik, hogy az agyvelő a koponyában van. Pedig dehogyis! Azt a szél hozza a Káspi-tenger felől."
(Gogol)

"A föld oly kék, mint egy narancs"
(Paul Éluard)

"veled vagyok a Sárga Házban
ahol visítozol kényszerzubbonyban
hogy elveszítetted a pokol
aktuális pingpongjátszmáját
veled vagyok a Sárga Házban"
(Allen Ginsberg)

"Egyszer magam is elhatároztam, hogy vidékre költözöm és tököt fogok termelni. Nem ment. Nem olyan a vérmérsékletem."
(Agatha Christie)

"- Hát nem emlékszel?
- Emlékszem, de mindig elfelejtem, mikor rágondolok."
(Milne)

"- Az emlékezetem már nem a régi.
- Miért, régen milyen volt?
- Már nem emlékszem."
(Tintin - film)

"...rájöttem, bármit csinál az ember, az úgyis csak időpocsékolás és annyi erővel nyugodtan meg is őrülhetne."
(Kerouac)

"Bementek egy állatkereskedésbe. Alkudtak egy majomra, megkérdezték, mennyibe kerülhet egy oroszlán."
(Kosztolányi)


4.) túl hosszú:
"Azt mondták, hogy Angliában kidugta a fejét a vízből egy hal, és mondott vagy két szót, de olyan furcsa nyelven, hogy a tudósok három év óta iparkodtak megfejteni, de még a mai napig sem fedeztek fel semmit. Szintén az újságokban olvastam két tehénről, amelyek betértek egy boltba, és egy font teát kértek."
(Gogol)

"De én igazán olyan vagyok, mint egy hallucináció. Nézze meg a profilomat a holdfényben! - Azzal pózba vágta magát a holdfénypászmában és folytatni akarta a mondókáját, de leintették, s erre csak annyit mondott: - Jó, jó, elhallgatok. Néma hallucináció leszek."
(Bulgakov) 
(úgy nézd, hogy ezt egy fekete macska mondja)

"ahogy hajók ringatóznak a tengeren. csak egy perc. figyeljetek jól. míg ti azon gondolkodtatok, merre folynak ezek a háborgó vizek, az élet felkapott és elrepített bennetetek oda, ahonnan sosem fogtok hazatalálni."
(imagine)

"három aranylábú széke ültek az istenek a messzeségbe. szemükbe együttérzés és közöny. a világotok szertefoszlani látszik, mennydörögték. meneküljetek, míg van levegő."
(imagine) 

"Igazából nem változtam, csupán elemeimre estem szét. (...) Sötét művészmozikba járok, verset írok, és szomorú filmekre váltok jegyet. Néha tulipánt veszek, almát főzök, hintázok és bolyongok a városban."
(imagine)

  +az éjszakára való tekintettel:
"Éjszakánkét zsoltárt énekelek. Valahogy eléldegélünk. Igen, magányos vagyok. A zsoltár szomorú. Nem tudok élni. A leggyötrőbbek az életben a gombok. Leesnek, mintha leszáradnának. (...) Nem tudok kijönni a gombokkal, de mindent látok és mindent értek."
(Bulgakov)

5.) félreértelmezhető:
"A fű kinő utánad."
(József Attila)

"Istenem, már reggel is lesz,
Mégis a földön vagyunk;
s mily unalmas itt az élet
Annak, aki nem szeret,
Hát még, akit nem szeretnek!"
(Vörösmarty)

"Egyetlen ideált sem szabad megvalósítani. Akkor vége. Csak maradjon fönn, a felhők között. Úgy hat és úgy él."
(Kosztolányi)

"Úgy segített, hogy nem segített.
Lehetett láng, de nem lehetett hamva.
Ahány igazság, annyi szeretet.
Úgy van velem, hogy itt hagyott magamra."
(József Attila)

"Fájdalmas nyilallást éreztem a szívemben, mint valahányszor, ha első látásra beleszerettem egy lányba, aki épp az ellenkező irányba ment ebben a mi túlságosan - is - nagy világunkban."
(Kerouac)

"Gyakran csupán a katalizátor szerepét töltjök be egymás életében."
(Müller Péter)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése